27 December 2012

HANDPHONE .

Assalamualaikum.

Tak tahu lah nak letak tajukk apee. Ahh, tajuk tak penting. Isi yang penting. So , nak cerita sikit nihhh. Hmmm , macam mana nak start errhhh ? Pheww , malu lahh pulak nak startt. hehe . *lempang muka laju-laju.

Nak dijadikan cerita , hummm. Beberapa hari lepas kan , banjirrr ahh rumah nenek akuu . Kenkonon lahh. Air sikitt ajee. Lepas tengok air banjir dekat rumah nenek , pergi rumah pak sedara pulakk . Rumah dia punggg airr banyak jugak sebab sungai limpahhh. So , nak masuk rumah dia , kenalah angkat seluarrr takut basahhh . Tuptup sampai jerr garaj rumah beliau aku pung terus meraba-raba poket nak cari handphone. Tuptup takde !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Weiiiiiiiiiii , handphone aku mana ?



Disebabkan nak pastikan handphone akuu ade ke tak dalam kereta , terpaksalah aku pusing balikk dengan angkat seluarnyaa semata-mata nak cari handphone dalam kereta. Tuptup , takde weiii . Banyak kali cari tapi takdee. Ya Allah , mana handphone aku nihh ? *sambil buat muka punyalah panik. Mesti jatuh dalam air banjirrr. Wuwuwu. Aku pungg pulang ke rumah dalam keadaan hampa dan kecewa. Ececehhh. Keesokan paginya singgah pulak rumah beliau sebab airr dah suruttt. Cari handphone tapi hampa . Takdeee nampak bayangg pungg. Sedihhnya akuuu ! hahah . 

Tuptup mak sedara pungg call dan cakap handphone I dah jumpa ada dalam longkang. Semua bergegas ke sana semata-mata nak ambik handphone I balikk. Wahhh , macam hilang orang gamaknya. Habis calar balarr. Hantarr phone pergi servis. Tapi , tak ambik lagi phonee. Orang servis tuh cakap ambik handphone hari Ahad. K . Aku tunggu. Tapi , aku tak berharap sangat yang handphone aku akan pulihh seperti dulu. entah-entah dah boleh buang dalam tong sampahh . Hmm , Just wait and see jerla. Tak boleh nak kata apa-apa.


Sekarang nihh dah beberapa hari takde handphone . Rasa macam nak guling-guling jerrr. Jarang-jarang dah tweet sebab dengan handphone lah aku tweet. Hmm . Benda dah nak jadi kan  , tak boleh nak kata apa. Kdang-kadang tengok orang duk main game dalam handphone nih secara automatik tetiba teringat dekat phone I. Aishhh. Terima jerla. Yang peliknya , masa handphone jatuh , takde pulak aku bunyi benda jatuhh atau bunyii airr. Huishhh , pelik jer kan ? Takpelahh , KEEP CALM AND SMILE ! Tu baru handphone bukannya orang yang aku sayang !I should be more careful next time. Huhhh .

P/S : Sometimes the quotes are true. hmm . Good Night All.


Assalamualaikum . 



Takkan bace jer ? Like atau komen lah sikit :)

6 comments :

Saya memerlukan komen anda ♥