07 January 2012

Tak susah kalau memang kita nak .

Assalamualaikum ..

Hari ini , 8/1/2011 seperti yang sedia maklum ingin membincangkan seperti TAJUK di atas . Senyum-senyum !

Dan , Hari ni agak senang hati . Kalau memang kita inginkan sesuatu benda , mestilah berusaha kan ?? Kalau tak berusaha macam mana nak dapat . Ye dak ? okkay ! Kalau tak dapat jugak walaupun kita dah usaha mungkin ada hikmah disebalikknya . Bawa bertenang !! 

Semalam . Dalam pukul 12 malam , aku dengan jayanya menghafal Al-quran . Ya , keesokannya ada ujian . Bukan untukk riak atau apa . Dan aku memang kalau buat sesuatu kerja mesti LAST MINUTE ! Sedang aku menghafal Al-quran . Datang lah ayat yang panjang sehingga ke wakafnya . 

Mula lah aku berfikiran negatif bahawa memang susah untuk menghafal ayat tersebut . Ya , kalau kita berfikiran negatif nescaya pasti akan susah untuk menghafalnya . percayalah pada diriku . >.< Dengan yakinnya aku menghafal dan dengan senang hatinya aku dapat menghafal ayat tersebut . ohh ! senangnya dalam hati . Jadi berfikiran lah positif . 

Mula-mula aku duk fikir yang ayat tuhh panjang sampai aku berkata "iskk . berbelit lah lidah baca nihh" dan ini " wahh ! susahnya nak baca" . hokkay ! Itu lah penyebabnya kenapa sukar untuk anda semua menghafal Al-Quran. Kalau aku  , rasanya 3 buah lagu boleh hafal dalam sehari . Tapiy , kenapa sukar untuk menghafal Al-Quran ? Kerana kita tidak berfikiran positif. Kalau lagu ADAM KRU tuhh duk bulehh sangat nak hafal , kenapa Al-Quran tak boleh ? Kenapa? Kenapa ? Kenapa ? Jawab soalan aku sekarang !!

Memang senyum sampai ke telinga dapat hafal ayat tersebut . Alhamdulillah . okkay . Jadi , berusahalah kan ?  haa , pasti boleh punya !! :) 

Orang yang berusaha , pasti akan berjaya :)

P/S : Bukan aku nak riak yang aku nihh kononnya hafal Al-Quran bagai .Bukan nak tunjuk aku nihh memang hebat kemain !. dan bukan juga nak berlagak ! ehh , bukan !!

Assalamualaikum 



Takkan bace jer ? Like atau komen lah sikit :)

No comments :

Post a Comment

Saya memerlukan komen anda ♥