12 January 2012

Bersabar lahh :)

Assalamualaikum ..


Allah SWT berfirman yang bermaksud:“Dan janganlah kamu memaki sembahan-sembahan yang mereka sembah selain Allah, kerana mereka nanti akan memaki Allah dengan melampaui batas tanpa pengetahuan.” (Surah al-An’am: 108).
Tatkala dikutuk, anda rasa terhina, marah dan geram?Tersenyumlah. Orang yang mengutuk diri kita yang tidak ma’sum ini mungkin ikhlas ingin membetulkan kesalahan kita. Namun, kita tidak perlu merendahkan akhlak diri kita dengan meniru balik caranya itu. Tahanlah diri dari mengutuk balik. Tahanlah diri dari mencaci-maki. Tahanlah diri dari menghina semula .


Ya , Manusia kann ! Mesti ada persamaanya . Dah memang tak boleh lari dari kesilapan . Sama sahaja dengan aku sendiri . hehe . Kalau orang hina kita , mungkin ikut kata hati kita untuk hina dia balikk . Bukan sekali kita menghina . Malah , berpuluh-puluh kali sampai lahh hati kita puas . Tapiy , semua itu salah . apa yang kita perlu lakukan hanyalah bersabar . Ya , bersabar kan separuh daripada iman . hehe . 


hehe . Ada bakat dahh nak jadi Ustazah pilihan (versi kanak-kanak) . haha. mulalah aku nak berangan tak tentu pasal ! Tapiy , kalau aku . Datang mood baikk aku bolehlah nak bersabar . Kalau mood tak baik semua orang aku marahh tanpa sebab . hehe . ohh , renungkann lahh ya !


Assalamualaikum .. 


Takkan bace jer ? Like atau komen lah sikit :)

No comments :

Post a Comment

Saya memerlukan komen anda ♥