13 November 2011

Huh ? Takdir kah ?


Hey . Assalamualaikum ..
Actually , memang aku tak pernah tunjuk perasaan kecewa , sedih mahupun kecil hati . But , this time tetiba je aku rasa sedih dan kecewa. Yep , sekolah hanya ada 1 minggu lagi . Dan cuti . Seterusnya aku akan ke sekolah menengah  . Dan . Dan . Dan . Aku bakal meninggalkan kawan-kawan sekolah rendah aku . Aku selalu terfikir  fasal tuhh. Monyokk jer aku rase sebab memikirkan tentang kawan-kawan aku yang bagi aku rapat tahap gabang dengan  aku .. 

Dan , jika aku diberi peluang. Aku nak masuk tahun 6 kembali dan ambil semula periksa UPSR.  Aku tak mampu nak gambarkan dengan kata-kata .  Tapiy , mungkin tak sama dengan situasi aku sekarang nihh.  Aku sendiri sukar untuk mentafsirnya . Hanya Allah sahaja yang tahu bagaimana perasaan aku . Kenapa  cuti sekolah makin dekat ? kenapa tak panjangkan lagi . Aku masih belum bersedia untuk berpisah dengan kawan-kawan aku. Kawan – kawan aku yang banyak kerenah bagai termasuk aku . 

Aku masih belum sedia untuk melangkah ke sekolah menengah yang mungkin banyak ujian yang akan aku tempuhi . Mengapa masa terlalu cepat untuk memisahkan kitorang semua ?? Aku tak salahkan takdir . Tapiy , aku berasa sangat sedih kerana terpaksa meninggalkan sekolah SKPL dan guru-guru yang mengajar aku . Guru-guru telah mengajarku supaya menjadi insan yang berguna . Kawan-kawan aku yang amat beri perhatian terhadap aku . 

Kawan-kawan yang telah banyak memberi dorongan terhadap ku dan tak lupa juga cikgu-cikgu  .. Mungkin , kita harus lalui semua ini . Berpisah dengan korang. Dan , jika ada rezki aku nak jumpa korang terutama lima kawan aku . Aku nak cakap kat korang bahawa aku sayang korang sangat-sangat .. Aku tak kisahh apa yang korang telah buat dekat aku . Tapiy , ini yang aku nak berikan kat korang supaya korang tahu yang aku akan ingat korang semua J .. Tetibe jer aku rase nak menangis bile tulis panjang-panjang . 

Aku rase tak sanggup nak kehilangan kawan-kawan aku yang banyak berjasa kat aku . Dan , banyak kenangan indah yang tersemat di jiwa aku semasa aktiviti dijalankan  . Aku rase nk nangis kuat-kuat biar semua orang boleh dengar betape sedihnya aku disini .  Aku nak yang ke second time masuk darjah 6 . Tapiy , mustahil semua itu berlaku . Dan baru aku faham dengan sefaham-fahamnya yang perpisahan amat menyedihkan dan mengecewakan aku . Baru aku rase kesedihan ini . Baru aku menyesal kepada semua kawan-kawan aku . Aku tahu aku banyak salah dengan korang semua. 


Dan aku menyesal kerana selalu menyakitkan hati korang semua terutama geng aku sendiri . Aku nak minta maaf sangat-sangat dengan korang semua . Dan . Aku sayang korang semua sebagai adik beradik aku sendiri . Dan khamis nih hari terakhir sekolah dan kita bakal mendapat keputusan UPSR. Masing-masing ada keputusan sendiri untuk ke sekolah mana . Dan aku harap korang dapat keputusan yang cemerlang dan harap juga aku begitu .. ArghhH ! kenapa aku rasa nak menangis jer . . Ya Allah , tolonglah hambamu ini . Dan aku nak minta maaf . Yang terakhir . Aku sayang kawan-kawan aku sangat-sangat L


P/S : Sory entri ni panjang. Aku cuma nak luahkan :(

Takkan bace jer ? Like atau komen lah sikit :)

10 comments :

  1. kesian :( :( :(

    ReplyDelete
  2. nangis la puas2 xde org mrh pun....hehe

    ReplyDelete
  3. haha....nangis la puas2 supaya ilang rase sedih tuw :D

    ReplyDelete
  4. hahaha....┏(-_-)┛ ┗(-_- )┓┗(-_-)┛┏(-_-)┓

    ReplyDelete
  5. Kizizikachi and skyza13 November 2011 at 06:27

    memey arr :D.....┏( -_-)┛ ┗(-_- )┓┗(-_-)┛┏(-_-)┓

    ReplyDelete
  6. Kizizikachi and skyza13 November 2011 at 06:31

    kk....bye..:( :( :(

    ReplyDelete

Saya memerlukan komen anda ♥